Všeobecné
obchodné podmienky
Easy2Go,
s.r.o., cestovná agentúra, so sídlom Krivánska 6616/30, 97411 Banská Bystrica,
prevádzka Kapitulská č.5, 974 01 Banská Bystrica, IČO: 56 479 123
DIČ: 212 231 8396.
Úvod
Cestovná agentúra Easy2Go, s.r.o. (ďalej iba CA) je autorizovaným predajcom
zájazdov renomovaných cestovných kancelárií (ďalej iba CK) s ktorými má
uzatvorenú riadnu zmluvu o predaji zájazdov. Všetky CK informovali CA, že sú
riadne poistené proti úpadku CK .Zájazdy si u nás objednávate za rovnakú cenu a
podmienok ako v usporiadajúcej CK.
Objednávky
Klient, ktorý príde do pobočky CA má nárok na objednanie zájazdu podľa
vlastného výberu. Pracovník cestovnej agentúry overí, či je daný zájazd voľný
alebo nie, ak áno urobí rezerváciu. Každý internetový klient môže poslať
NEZÁVÄZNÚ objednávku. CA nemá v momente objednania zájazdu internetovým
zákazníkom informácie o tom, či je daný zájazd voľný alebo nie. CA si
vyhradzuje právo odmietnuť objednávky, ktoré sú rozporuplné, prípadne neúplné,
alebo neobsahujú správne telefónne číslo, i bez odpovede zákazníkovi.
Upozorňujeme, že pri ponukách Last minute nemusia byť uvedené kompletné
informácie, tie Vám upresní náš pracovník. Cena Dieťa je platná pre dieťa na
1.prístelke v doprovode dvoch osôb. Táto ponuka je obmedzená vekom dieťaťa
podľa pokynov CK.
Vybavovanie objednávok
Na
základe NEZÁVÄZNEJ objednávky vykoná CA rezerváciu zájazdu. V prípade, že to
nie je možné - CA okamžite informuje zákazníka a dohodne ďalší postup. Pri
úspešnej rezervácii je zákazníkovi podľa predchádzajúcej dohody odovzdaná
cestovná zmluva s potrebnými pokynmi na úhradu zájazdu buď osobne, e-mailom,
poštou a to na náklady CA. CA informuje zákazníka do akej doby je potrebné (v
prípade jeho záujmu) zaslať podpísanú zmluvu späť do CA. Storno podmienky - viď
bod VII. Termíny pre platbu zálohy alebo doplatku sú pre zákazníka záväzné a CA
nie je zodpovedná za následky oneskorenej platby (zo strany CK môže prísť k
stornu rezervácie alebo zájazdu). Cestovná zmluva sa stáva záväznou v okamihu
zaplatenia zálohy
Platba
Za bežné zájazdy objednávané viac, ako jeden
kalendárny mesiac pred uskutočnením zájazdu zaplatí zákazník spravidla 50
percent z jeho plnej ceny, následne potom jeden kalendárny mesiac pred jeho
uskutočnením doplatí zvyšnú čiastku, do plnej ceny zájazdu. Zájazdy typu "Last
moment" a zájazdy objednávané menej, ako jeden kalendárny mesiac pred
uskutočnením zájazdu, hradí zákazník jednorázovo v plnej výške uvedenej ceny na
účet CA, v pobočke príslušnej banky alebo bankovým prevodom. Zákazník berie na
vedomie, že pri zakúpení zájazdu môže vo výnimočných prípadoch nastať situácia,
že cestovná kancelária usporiadajúca príslušný zájazd rezerváciu nepotvrdí. V
takomto prípade cestovná zmluva nenadobudla právnu účinnosť a klient má nárok
na bezodkladné vrátenie všetkých už uhradených platieb. Nemá však nárok na
náhradu škody. Letecké spoločnosti si vzhľadom k sústavnému zvyšovaniu
leteckého benzínu na svetových trhoch vyhradzujú právo na zmenu výšky
palivového príplatku. Niektoré CK hradia tieto navýšenia zo svojich
prostriedkov, iné vyžadujú od klientov doplatiť cenový rozdiel dodatočne pred
odletom. Podmienky stanovené cestovnými kanceláriami je CA povinná akceptovať.
Objednávka sa stáva záväznou v okamihu zaplatenia zálohy. Cestovná zmluva
nadobúda účinnosť dňom písomného potvrdenia zo strany organizátora zájazdu a
doručením objednávateľovi.
Cestovné doklady
Každý cestujúci je povinný mať so sebou do zahraničia platný cestovný pas,
prípadne OP pre cesty po Shengenskom priestore. Občania ostatných štátov sú
povinní overiť si dôležité informácie súvisiace so vstupom do vybratej
destinácie, prípadne štátu, ktoré pri pozemnej doprave do vybratej destinácie
prechádzajú. Prípadné vízové formality si musia zaistiť sami ešte pred
vycestovaním. Za neudelenie víza cestujúcemu nenesie CA či CK žiadnu
zodpovednosť. Pre rôzne destinácie je stanovená rôzna lehota, po ktorú musí byť
cestovný pas platný ešte po návrate z destinácie. Pri väčšine destinácií sa
jedná o platnosť 6 mesiacov po návrate z dovolenky. Bližšie informácie nájdete
na stránkach Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky na www.mzv.sk.
Taktiež je cestujúci povinný si pred objednaním cesty skontrolovať vízové,
bezpečnostné a ďalšie podmienky pre vstup do destinácie, vrátane situácie v
destinácii. Za neoverenie nenesie CA žiadnu zodpovednosť. Potrebné doklady -
vouchery, letenky apod. obdrží zákazník od CA alebo príslušnej CK. Závisí na
termíne a na krajine, ktorú chce zákazník navštíviť. Doklady sú doručené cca.
týždeň pred odjazdom a napr. letenky môžu byť predané až priamo na letisku.
Zájazdy na vyžiadanie
U niektorých zájazdov je nutné vyžiadať zájazd najskôr u partnera CK (hotel v
zahraničí a pod.). V takomto prípade je CA oprávnená požadovať podľa podmienok
danej CK zálohu až 100% ešte pred rezerváciou zájazdu, ktorá pri úspešnej
rezervácii je ihneď záväznou a vzťahujú sa na ňu ihneď storno podmienky danej
CK. V prípade neúspešnej rezervácie sa vždy vracia záloha v plnej výške, pokiaľ
si zákazník nevyberie iný zájazd.
Storno podmienky
Pred fixným potvrdením zmluvy je objednávka nezáväzná. Po potvrdení
rezervácie zájazdu a cestovnej zmluvy je zákazník oprávnený stornovať objednaný
zájazd (odstúpiť od zmluvy) podľa storno podmienok danej CK, ktorá je usporiadateľom
vybraného zájazdu. Odstúpenie od cestovnej zmluvy musí byť výhradne písomnou
formou s podpisom objednávateľa doručené na emailovú adresu predajcu a zároveň
usporiadateľa zájazdu (CK). Kontakty sú uvedené v cestovnej zmluve.
Reklamácie
Reklamáciu k Vášmu zájazdu je potrebné zaslať písomne, treba tiež ešte pripojiť
reklamačný protokol z miesta pobytu potvrdený delegátom CK, fotografie, atď.
Všetko je nutné zaslať na e-mail info@e2go.sk alebo doporučene na adresu
spoločnosti. Easy2Go,s.r.o. je cestovnou agentúrou, takže podľa zákona
nezodpovedá za služby poskytnuté cestovnou kanceláriou a taktiež nevybavuje v
ich mene reklamácie. Po obdržaní je reklamácia zaslaná usporiadateľovi zájazdu,
ktorý je povinný sa k nej vyjadriť zo zákona stanovenej lehote. Prípadné
námietky k odpovedi na reklamáciu budú zaslané usporiadateľovi zájazdu.
Vyjadrenie usporiadateľa k námietke musí byť do 30 dní od doručenia.
Spoločnosť Easy2Go, s.r.o., cestovná
agentúra ako autorizovaný predajca zájazdov, mnohých renomovaných cestovných
kancelárií, vydáva týmto reklamačný poriadok pre uplatňovanie práv zákazníkov
pri zodpovednosti za chyby služieb cestovného ruchu (reklamácia):
Článok 1 - zodpovednosť CK
- Za porušenie záväzkov vyplývajúcich z
cestovnej zmluvy zodpovedá cestovná kancelária, s ktorou má zákazník uzatvorenú
cestovnú zmluvu. Cestovná kancelária zodpovedá bez ohľadu na to, že záväzky by
mali byť splnené cestovnou kanceláriou alebo inými dodávateľmi služieb
cestovného ruchu poskytovaných v rámci zájazdu. Cestovná kancelária nenesie
žiadnu zodpovednosť a neručí za úroveň, cenu, prípadne vzniknutú škodu pri
službách, ktoré nie sú dojednané v cestovnej zmluve, organizovaných inými
subjektmi, ktoré si zákazník objedná na mieste u delegáta, hotela či iných
organizácií. Za predmet reklamácie nemôže byť považovaný výlet zadarmo alebo
darček zadarmo.
Článok 2 - právna úprava
- Zodpovednosť cestovnej kancelárie sa riadi
zákonom 281/2001 Z.z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií
a cestovných agentúr, zákonom č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
Článok 3- lehota pre podanie reklamácie
- reklamáciu
je potrebné uplatniť u usporiadajúcej cestovnej kancelárie bez zbytočného
odkladu, v zmysle zákona 170/2018 najneskôr však do 2 rokov od skončenia
zájazdu, alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, kedy mal byť
zájazd ukončený podľa cestovnej zmluvy, inak právo zaniká. Táto lehota je
zachovaná taktiež pokiaľ zákazník urobí reklamáciu v CA Easy2Go,s.r.o. po
obdržaní reklamácie túto najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa jej prijatia
odošle či predá do usporiadajúcej cestovnej kancelárie k vybaveniu. O spôsobe
vybavenia reklamácie bude zákazník oboznámený zo strany usporiadajúcej
cestovnej kancelárie v súlade s ich reklamačným poriadkom.
Článok 4 - spôsoby reklamácie
– zákazník je povinný uplatniť reklamáciu včas
bez zbytočného odkladu tak, aby mohla byť zjednaná náprava, pokiaľ možno na
samotnom mieste. Uplatnenie reklamácie na samotnom mieste, umožňuje odstránenie
vady okamžite, zatiaľ čo s odstupom času sa sťažuje dokázateľnosť i
objektívnosť posudzovania a tým aj možnosť riadneho vybavenia reklamácie.
Reklamáciu služieb je možné uplatniť v mieste poskytovania služieb u delegáta
usporiadajúcej cestovnej kancelárie, a to písomne alebo ústne. O ústnom podaní
reklamácie bude spísaný reklamačný protokol, v ktorom bude uvedené meno
zákazníka, špecifiká zájazdu, názov ubytovania a popis reklamácie. Reklamačný
protokol bude podpísaný zákazníkom a delegátom usporiadajúcej cestovnej
kancelárie. V prípade, že reklamácia nebude vybavená na mieste samotnom, je
potrebné ju uplatniť ešte i písomne doporučenou zásielkou na adresu
usporiadajúcej cestovnej kancelárie. Reklamáciu je taktiež možné poslať
doporučene na adresu CA Easy2Go, s.r.o. alebo ju podať ústne do protokolu v
pobočke CA Easy2Go, s.r.o. O ústnom podaní reklamácie bude spísaný so
zákazníkom reklamačný protokol, v ktorom bude uvedené meno zákazníka,
špecifikácia zájazdu, názov ubytovania a popis reklamácie. Reklamačný protokol
bude podpísaný zákazníkom a zástupcom CA Easy2Go, s.r.o. najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa jeho spísania ho odošle alebo predá do usporiadajúcej
cestovnej kancelárie k vybaveniu.
Článok 5 - obsah reklamácie
- Reklamácia musí obsahovať údaje potrebné pre identifikáciu služieb, ktoré
boli poskytnuté chybne alebo neboli poskytnuté vôbec. Identifikácia spočíva v
tom, že zákazník uvedie: a) číslo cestovnej zmluvy, b) dátum jej uzatvorenia,
c) s akou cestovnou kanceláriou bola cestovná zmluva uzatvorená, d) popis
chybne poskytnutej služby alebo údaj o tom, ktoré služby neboli poskytnuté
vôbec, e) čoho sa zákazník domáha? bezplatného odstránenia chyby, náhradného
poskytnutia služby, pokiaľ je to podľa charakteru služby možné, primeranú zľavu
z ceny chybne poskytnutej služby, f) bankové spojenie zákazníka, pokiaľ žiada
primeranú zľavu z chybne poskytnutej služby, g) reklamačný protokol z miesta
pobytu najlepšie potvrdeným vlastníkom objektu, fotografiami, atď.,
a podpísaný delegátom cestovnej kancelárie, pokiaľ je reklamácia uplatňovaná
priamo na mieste poskytovaných služieb.
Článok 6 - povinnosti zákazníka
- zákazník je povinný poskytovať pri
vybavovaní reklamácie súčinnosť, najmä doplňovať požadované skutočnosti,
podávať informácie a vysvetlenia, predkladať doklady preukazujúce aj skutočný
stav.
Článok 7 - lehoty pre vybavenie
reklamácie
- V prípade, že je reklamácia uplatnená priamo
u delegáta usporiadajúcej cestovnej kancelárie, potom je tento delegát
oprávnený o reklamácii rozhodnúť, pokiaľ požiadavka zákazníka vyhovuje. V
ďalších prípadoch bude reklamácia vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa zákazník s usporiadajúcou cestovnou
kanceláriou nedohodnú na ďalšej lehote.
Článok 8 - reklamačné poriadky
- Podrobnosti reklamačného riadenia sú stanovené
v reklamačných poriadkoch každej cestovnej kancelárie, ktoré majú prednosť pred
týmto reklamačným poriadkom.
Článok 9 - účinnosť reklamačného
poriadku
- Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť
od 1.9.2024.
Osobné údaje
Niektoré údaje (predovšetkým meno, priezvisko,
bydlisko) Vami poskytnuté pri využívaní služieb cestovnej agentúry Easy2Go,
s.r.o. sú osobnými údajmi podľa zákona č. 428/2002 o ochrane osobných údajov.
My si dôvernosť Vašich osobných údajov uvedomujeme a prehlasujeme, že s nimi
budeme nakladať v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. Spoločnosť CA Easy2Go,
s.r.o. spracováva Vami poskytnuté osobné údaje po dobu neurčitú, do
odvolania zákazníkom daného súhlasu. Ten má právo svoj súhlas kedykoľvek písomne
alebo e-mailom na info@e2go.sk odvolať a CA Easy2Go, s.r.o. údaje bez
zbytočného odkladu zlikviduje. Spoločnosť CA Easy2Go, s.r.o. prehlasuje, že
všetky Vaše údaje považuje za vysoko dôverné a použije ich iba pre vlastnú
potrebu v zmysle zákona č. 428/2002 o ochrane osobných údajov k zlepšeniu
svojich služieb, k obchodným a marketingovým účelom spoločnosti CA Easy2Go,
s.r.o.. Pokiaľ bude k Vašim osobným údajom mať prístup iný subjekt ako CA
Easy2Go, s.r.o. bude tomu tak iba v rámci spolupráce na činnostiach spoločnosti
CA Easy2Go, s.r.o. za účelom zlepšovania svojich služieb a k obchodným a
marketingovým účelom, pričom takýto iný subjekt nesmie údaje predávať inej
osobe.
Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné. Niektoré údaje budú spracované i na základe
zvláštneho zákona a ich poskytnutie je povinné pre uzatvorenie niektorých
služieb (napr. poistenia). Ďalšie spracovanie prebieha iba na základe
zvláštneho zákona. Vaše osobné údaje sú uložené na zabezpečenom serveri vo
vlastníctve našej spoločnosti. Podľa zákona máte kedykoľvek právo písomne
žiadať spoločnosť CA Easy2Go, s.r.o. o poskytnutí informácií o tom, aké osobné
údaje o Vás spoločnosť CA Easy2Go, s.r.o. spracováva.